سه مجمع عمومی و یک انتخابات، در یک ساعت ‌و ۲۰ دقیقه

آیرج کی پور
۱۸ مهر ۱۳۹۳

* تغییر اساس نامه با ۳۰ نفر
* هیئت مدیره انجمن دندان‌پزشکی ایران ( انجمن صنفی) اعلام کرد که در سال گذشته هیچ کاری نکرده است و هیچ گزارشی هم به مجمع عمومی نداد.
* در مجمع عمومی، بازرس انجمن صنفی، برای اولین بار، سرانجام پی برد رئیس و نایب رئیس و خزانه دار انجمن صنفی چه کسانی هستند!!

* انتخاب دو بازرس با ۲۴ و ۱۴ رای، برای انجمنی که گفته می‌شود سی‌هزار عضو دارد!!
* هیئت مدیره ای که پیشنهاد تغییر اساس نامه داد آیا پس از سه سال اداره انجمن به راستی می داند تعداد بازرس اصلی و علی البدل انجمن صنفی چند نفر است؟

 


بخش نخست: گزارش

هیئت مدیره‌ انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران (تاسیس ۱۳۶۹) دو فراخوان برای روز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ داده بود. (مجمع عمومی عادی انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران، مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران). هم‌زمان با آن، انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران (تاسیس سال ۱۳۸۷) نیز فراخوانی را برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده چاپ کرده بود.

از عمر انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران ۶ سال می‌گذرد و در این ۶ سال، هر دو انجمن علمی و صنفی با یک هیئت مدیره اداره شده‌اند. چنین روشی در عمل، هرج و مرج تشکیلاتی و گریز هیئت مدیره را از گزارش دهی شفاف به دنبال داشته است. پس از این که اداره دو انجمن توسط یک هیئت مدیره به دست انداز افتاد و با انتقاد روبرو شد، هیئت مدیره به فکر یک‌سان سازی اساس‌نامه‌ها بر آمد که نمونه ای از آن را در این گزارش می‌خوانید.

دستور کار هر دو مجمع عمومی فوق العاده شبیه هم بود، تغییر بندها و ماده‌هائی از اساس‌نامه.

۱) مجمع عمومی فوق العاده انجمن دندان‌پزشکی ایران (انجمن صنفی)

اعضای هیئت مدیره: بیژن اخوان آذری (رئیس)، غلام‌رضا غزنوی (نایب رئیس) پوریا مطهری (خزانه دار) محمد اسلامی (عضو)، بهزاد فرخ زاد (عضو)

 

شروع جلسه: ساعت ۱۶: ۳۰ دقیقه

تعداد شرکت کنندگان: ۲۴ نفر

مدت کل زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی: ۱۵ دقیقه

در ابتدای کار جلسه، امیر رضا رکن، نازیلا شهبازی، رضا بیات موحد و علی ناظمی برای هیئت رئیسه مجمع انتخاب شدند. امیررضا رکن پیشنهاد هیئت مدیره را خواند و ماده‌های پیشنهادی هیئت مدیره بدون مخالف به تصویب رسید.

۲) مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران

اعضای هیئت مدیره: بیژن اخوان آذری (رئیس)، غلام‌رضا غزنوی (نایب رئیس)، عبدالجواد رحیم‌پور‌ (‌خزانه دار)، محمد اسلامی (عضو)، همایون فراست (عضو)، بهزاد فرخ زاد (عضو)، پوریا‌ مطهری (عضو)

شروع جلسه: ۱۶:۵۰

تعداد شرکت کنندگان: ۲۴ نفر

مدت زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی: ۵۰ دقیقه

هیئت رئیسه سه نفری انتخاب شدند.: امیر رضا رکن، نازیلا شهبازی، رضا بیات موحد.

از سوی وزارت بهداشت آقای علی میرزائی برای نظارت بر حسن اجرای کار در جلسه حضور داشت.

بیش‌تر وقت این نشست، گفتمان حاشیه ای بود و بحث‌های جدی پیش نیامد. بعضی از پیشنهادهای رسیده نیز پذیرفته نشد و سرانجام همان پیشنهاد هیئت مدیره تصویب شد.

۳) مجمع عمومی عادی انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران (انجمن دندان‌پزشکی ایران)

شروع جلسه: ۱۷:۴۵

مدت زمان برگزاری: ۵ دقیقه

هیئت رئیسه: امیر رضا رکن، نازیلا شهبازی، رضا بیات موحد و علی ناظمی

بنا به اساس نامه، مجمع عمومی عادی می‌بایست در بهمن ماه هر سال تشکیل شود ولی هیئت مدیره آن را با اندکی تاخیر در مرداد ماه برگزار کرد!.

در ابتدای جلسه، بهزاد فرخ زاد عضو هیئت مدیره انجمن صنفی اعلام کرد که «به عنوان عمل‌کرد هیئت مدیره صنفی، باید بگویم که هیچ کاری انجام نشده است» و هیچ گزارشی نیز نداشت. بازرس انجمن میترا میرمحمدی نیز که پیش از این اعلام کرده بود وجود چنین هیئت مدیره ای موجب انحلال انجمن و خلاف منافع اعضای آن است، حاضر به اظهار نظر پیرامون گزارشی تا این حد غیر عادی و عجیب نشد.

تنها پرسش در این جلسه مجمع عمومی این بود:

آیرج کی‌پور: «ممکن است رئیس و نایب رئیس و خزانه دار انجمن صنفی را معرفی بفرمائید» که بهزاد فرخ زاد عضو هیئت مدیره اعلام کرد، هیئت مدیره چندی قبل توسط نامه ای این افراد را به وزارت کشور معرفی کرده است: بیژن اخوان آذری رئیس انجمن، غلام‌رضا غزنوی نایب رئیس انجمن، و پوریا مطهری خزانه دار انجمن. محمد اسلامی و بهزاد فرخ زاد نیز عضو دیگر هیئت مدیره ۵ نفره هستند. به این ترتیب سرانجام پس از نزدیک ۱۵ ماه از صدور مجوز فعالیت انجمن صنفی، رئیس و نایب رئیس و خزانه دار انجمن صنفی شناخته شدند!

۴) انتخابات انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران (انجمن دندان‌پزشکی ایران) برای انتخاب بازرسان.

انتخابات در ساعت ۱۷:۵۰ برای گزینش دو بازرس شروع و در پایان رای‌ها‌ی زیر اعلام شد

 تعداد کل شرکت کننده در رای گیری: ۲۶ نفر
تعداد اسمی اعضای انجمن ۳۰٫۰۰۰ نفر

نامزد بازرسی

شفیع جعفری (تهران)

محمدصادق آخوندی (تهران)

کریم لاله ماژین (ایلام)

جمشید نیک‌زاد

تعداد رای

۲۱ رای

۱۴ رای

۱۱ رای

۵ رای

 


بخش دوم: نقد و بررسی

* از ۲۶ نفری که در انتخابات شرکت کردند ۵ نفر عضو هیئت مدیره انجمن دندان‌پزشکی ایران، ۴ نفر کاندیدای بازرسی انجمن دندان‌پزشکی ایران و ۴ نفر عضو هیئت رئیسه بودند!.

*در مجمع عمومی ۱۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۳که سه ماه پیش از این مجمع عمومی برگزار شد، هیئت مدیره انجمن علمی در آن مجمع عمومی در مجموع ۴۰ دقیقه گزارش داد. هیئت مدیره انجمن صنفی در آن جلسه اعلام کرد که گزارش کارش با هیئت مدیره انجمن علمی یک‌سان است. ولی پس از سه ماه نظر دیگری ابراز کرد « به عنوان عمل کرد هیئت مدیره صنفی باید بگویم که هیچ کاری انجام نشده است ». کار این دو بازرس منتخب با چنین هیئت مدیره ای بسیار سخت خواهد بود، اگر بخواهند پی ببرند بالاخره این هیئت مدیره کاری انجام داده است که گزارشش ۴۰ دقیقه طول کشید یا اصلن کاری انجام نداده است!!

* چنین به دید می آمد که هیئت مدیره در طرج پیشنهادی اش ۳ هدف را تعقیب می‌کند:

۱) یک‌سان‌سازی اساس‌نامه انجمن علمی با اساس نامه‌انجمن صنفی تا بتواند با یک هیئت مدیره بر هر دو انجمن مسلط شود.

الف) بارها زیا‌ن‌باری کاربرد چنین روشی را در نوشتارم آورده ام. تا زمانی که انجمن صنفی هیئت مدیره مستقل خود را نداشته باشد نمی‌تواند چالش‌های تلمبار شده صنفی دندان‌پزشکان را راه‌گشائی کند.

بسیاری از انجمن‌های تخصصی انجمن صنفی ندارند. علت آن روشن است. بیشینه اعضای نامی این انجمن‌ها را کارمندان دولت به ویژه استادان دانشگاه تشکیل می‌دهند که زیر پوشش بیمه و بازنشستگی و خدمات رفاهی دولتی قرار دارند. در حقیقت این دندان‌پزشکان عمومی هستند که بیشینه آنان را دندان‌پزشکان آزاد ( بخش غیر دولتی) تشکیل می دهند و با دشواری‌های صنفی از مالیات گرفته تا عوارض و … درگیرند.

انجمن صنفی یک انجمن هزینه‌بر است در حالی که انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران اکنون به یک موسسه سود آور با درآمدهای مالی میلیاردی تبدیل شده است که شناسه امروزین آن، ایجاد درآمد از راه واسطه‌گری برای بازار مکاره فروش کالای دندان‌پزشکی و میهمانی دادن‌های میلیونی و دعوت کاری‌های بده بستانی پر هزینه برای انجمن است. هیئت مدیره تمامی وقتش صرف کنگره ای می‌شود که هر چند محتوای ضعیف غیرقابل دفاع و شرکت کنندگان کم شماری در پانل ها دارد ولی سود بالا و بفرما بفرماهای پرکششی ایجاد می‌کند و طبیعی است جائی برای انجمن صنفی باقی نمی‌ماند. هر چند حق این است که شجاعت و اعتماد به‌نفس هیئت مدیره را بستائیم که با قدرت تمام در مجمع عمومی ۲۶ نفره اعلام کرد: «به عنوان عمل کرد هیئت مدیره صنفی باید بگویم که هیچ کاری انجام نشده است »

جدا شدن هیئت مدیره انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران از هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران تنها یک جدائی فیزیکی نیست. انجمن صنفی را از انحلال عملی نجات می‌دهد و امکان دفاع از خواست‌های صنفی دندان پزشکان بخش غیر دولتی را بازسازی می‌کند.

۲) محدود کردن قدرت بازرس: پیش از برگزاری مجمع عمومی، هیئت مدیره در پیشنهادی که در سایت آورده بود پیشنهاد کرده بود چنین بندی نیز به تصویب برسد: «مجمع عمومی عادی ممکنست به صورت فوق العاده در هر زمان به غیر از چهار ماه اول سال به تقاضای هیئت مدیره یا بازرس قانونی تشکیل گردد.»

هر چند این خواسته در متنی که به اعضای شرکت کننده در مجمع عمومی ارائه شد نبود و توضیحی هم برای حذف آن داده نشد ولی خود طرح موضوع در سایت نشان می‌داد که هیئت مدیره می‌خواهد از راه قانونی مانع فعالیت تاثیر گذار بازرس شود.

هم در قانون تجارت و هم اساس‌نامه انجمن، بازرس می‌تواند در هر زمان هر نوع سندی را از انجمن مطالبه کند. بازرس در صورت مشاهده فساد مالی می‌تواند بلافاصله به ارگان‌های قضائی مراجعه و از منافع انجمن دفاع و مانع ادامه فساد مالی شود و سپس، گزارش کار را به نخستین مجمع عمومی برده به اطلاع اعضای انجمن برساند.

فعالیت مالی هر سال، تا پایان اسفند همان سال پایان می‌پذیرد و هیئت مدیره موظف است گزارشش را به مجمع عمومی ببرد. حال اگر بازرس تشخیص دهد که هیئت مدیره در کار بازرسی کارشکنی کرده و مانع بررسی شفاف کاری و مالی بازرس می‌شود، می‌تواند مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده را فراخوانده و حقیقت را با آنان در میان بگذارد.

محدود کردن بازرس در عمل، دست هیئت مدیره را باز و دست بازرس را برای مشورت و تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی می‌بندد و در حقیقت بازرس را بی خاصیت و تبدیل به بله قربان‌گوی هیئت مدیره می‌کند. خوش بختانه این بند حذف شد و به مجمع عمومی نیامد.

۳) افزایش قدرت نایب رئیس: ایجاد دوگانگی در اداره انجمن به ویژه در مسائل مالی، یکی از راه‌های ناشفاف کردن وضعیت مالی در انجمن است. در حال حاضر، بنا به اساس‌نامه، هر سند و برگه دارای بار مالی باید دارای امضای رئیس و خزانه دار انجمن همراه با مهر رسمی انجمن باشد. در حقیقت رئیس هیئت مدیره پاسخ گوی کار انجام شده است. ولی اگر نایب رئیس نیز با هر استدلالی همان اختیاراتی را داشته باشد که رئیس انجمن، در عمل این دو گانگی، هم بررسی وضعیت اسناد را برای بازرس دشوار می‌کند و هم در برابر پاسخ گوئی شفاف مالی سد ایجاد می‌کند . به قول سعدی: دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند.

در اساس نامه کنونی، رئیس هیئت مدیره، پاسخ گوی وضعیت مالی است. با این حال، یکی از موضوع‌هائی که بازرس در مجمع عمومی ۱۹ اردی‌بهشت ۹۳ مطرح کرد، ناشفافی و ابهام در کار هیئت مدیره انجمن بود. با وجود دو نفر با حقوق مساوی در اداره انجمن با حق امضا و مسئولیت مالی برابر، می‌توان درک کرد که چه‌ها خواهد شد!

 


بخش سوم: سند و مدرک

متنی که در سایت انجمن گذاشته شده بود

آگهی دعوت مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران
( نوبت دوم )

بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم انجمن می رساند از آنجا که مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران (نوبت اول) به حد نصاب نرسید ، مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران (نوبت دوم) در روز پنج شنبه ۱۳۹۳/۰۵/۱۶ رأس ساعت ۱۶:۰۰ در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می گردد.

دستور جلسه :
۱- تغییر و اصلاح برخی از موارد اساسنامه

هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران

 

پیشنهاد هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران به مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی مورخ ۹۳/۰۴/۱۷ نوبت اول / نوبت دوم ۹۳/۰۵/۱۶

با توجه به دستور آگهی مجمع فوق مبنی بر تغییر و اصلاح بعضی از مواد اساسنامه و با عنایت به مذاکرات انجام شده در مجمع عمومی عادی سالانه ( نوبت دوم ) مورخ ۹۳/۰۲/۱۸ انجمن مبنی بر اصلاحات لازم در اساسنامه برای یکسان شدن اساسنامه صنفی و علمی پیشنهاد می گردد.

پیشنهاد ۱- در اساسنامه علمی ماده ۱۸ در مورد مدت ماموریت بازرس اختلاف نظر وجود دارد دراساسنامه موجود در انجمن و اداره ثبت شرکت‌ها که مهمور به مهر وزارت بهداشت و سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد ماده ۱۸به شکل ذیل است.

ماده ۱۸:

انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل خواهد بود که هر ……………. سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انتخاب خواهد شد .

باتوجه به خالی بودن محل نقطه چین تصور اعضاء بر انتخاب بازرس هر یک سال بود.

در اساسنامه ارائه شده توسط آقای موقری به مجمع عمومی سالیانه مورخ ۹۳/۰۲/۱۸ در سالن اجلاس اساسنامه ای نشان داده شد که فاصله بین هریک سال به جای نقطه چین عدد ۲ نوشته شده بود.

لذا در جهت یکسان سازی با اساسنامه انجمن صنفی پیشنهاد می شود بطور دقیق بند فوق با تاکید بر یکساله بودن بازرس اصلاح گردد و به جای خالی عدد یک نوشته شود. لذا به شکل ذیل اصلاح می شود.

ماده ۱۸:

انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل خواهد بود که هریک سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انتخاب خواهد شد .

پیشنهاد۲ – پیشنهاد می گردد تبصره ذیل به ماده ۱۵ اساسنامه اضافه شود.

تبصره ۵: هیچکس نمی تواند بیش از دو دوره متوالی ، رئیس ، نایب رئیس ، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد.

پبشنهاد۳- اعضاء هیئت مدیره که هم اکنون با وجود تاکید در مجمع فوق العاده مورخ ۸۳/۰۴/۲۵ ۹ نفر اصلی و۳ نفر علی البدل تائید شده بود به علت اینکه اداره ثبت شرکت‌ها از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند لذا ماده ۱۴ اساسنامه که به شکل ذیل می باشد.

ماده ۱۴- اعضاء هیئت مدیره مرکب است ( ۵ تا ۷ نفر ) است که ۲ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شود. اعضاء مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر ۲ سال یکبار با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است عضویت در هیئت مدیره افتخاری است.

ماده ۱۴ به شکل ذیل اصلاح می گردد.

ماده ۱۴ اعضای هیئت مدیره مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود . اعضاء مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر ۳ سال یکبار با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است عضویت در هیئت مدیره افتخاری است

پیشنهاد ۴- زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در ماده ۱۲ بند ۱ تصریح نشده است لذا پیشنهاد می گردد تبصره ذیل به ماده ۱۲ بند ۱ اضافه می شود.

تبصره : زمان تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه حداکثرچهارماه پس از انقضای سال مالی قبل خواهد بود.

پیشنهاد ۵- در ماده ۲۱ سال مالی انجمن تصریح نشده است لذا تبصره ذیل به ماده ۲۱ اضافه می شود.

تبصره: سال مالی انجمن منطبق بر سال هجری شمسی بوده و از ابتدای سال لغایت پایان اسفند ماه هرسال می باشد.

پیشنهاد ۶- تبصره ۲ ماده ۱۵ امضاء اوراق تعهد آور را با رئیس هیئت مدیره و خزانه دار به همراه مهر انجمن تجویز نموده و به شرح ذیل است.

با امضاء اوراق تعهد آور با رئیس هیئت مدیره همراه با امضاء خزانه دار و مهر انجمن و نامه‌های رسمی اداری با امضاء رئیس هیئت مدیره و در غیاب او نائب رئیس خواهد بود

پیشنهاد می گردد امضاء نائب رئیس نیز برای اوراق تعهد اور مورد قبول واقع شده و تبصره ۲ ماده ۱۵ به شکل ذیل اصلاح گردد.

تبصره ۲: امضاء اوراق مالی و اسناد تجاری تعهد آور با رئیس هیئت مدیره و در غیاب او با امضاء نائب رئیس هیئت مدیره همراه با امضاء خزانه دار و مهر انجمن و اوراق عادی و مکاتبات با امضاء رئیس هیئت مدیره و در غیاب او نائب رئیس خواهد بود.

هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران

 

پیشنهاد هیئت مدیره انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران به مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم مورخ ۹۳/۰۵/۱۶

اعضاء محترم

با توجه به مشکلات مطرح شده به علت تفاوت‌های موجود در اساسنامه انجمن علمی و صنفی و با عنایت به مذاکرات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم مورخ ۹۳/۰۲/۱۸ مبنی بر انجام اصلاحات لازم برای یکسان شدن اساسنامه‌ها و انعکاس آن به مراجع ذیربط پیشنهادات ذیل تقدیم مجمع می گردد.

پیشنهاد ۱- ماده ۱۹ اساسنامه صنفی تعداد بازرس اصلی را ۲ نفر و بازرس علی البدل را یک نفر اعلام می دارد که به شرح ذیل است

ماده ۱۹ مجمع عمومی عادی دو نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد کرد.

پیشنهاد می شود تعداد بازرس اصلی به یک نفر کاهش یابد و ماده ۱۹ به شکل ذیل اصلاح شود.

ماده ۱۹ مجمع عمومی عادی یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

پیشنهاد ۲- تبصره ذیل با شماره ۷ به ماده ۱۶ اضافه شود.

تبصره ۷- هیچکس نمی تواند بیش از دو دوره متوالی ، رئیس ، نایب رئیس ، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد.

پیشنهاد ۳- اعضاء هیئت مدیره که هم اکنون با وجود تاکید در مجمع فوق العاده مورخ ۸۳/۰۴/۲۵ ۹ نفر اصلی و سه نفر علی البدل تأیید شده بود به علت اینکه مراجع ذیصلاح به علت عدم تغییرات اساسنامه آن را اجرایی نمی دانند اصلاح وتعداد اعضاء به ۹ نفر اصلی و سه نفر علی البدل تبدیل می شود.

ماده ۱۶- انجمن دارای هیئت مدیره ای مرکب از ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

ماده ۱۶ به شکل ذیل اصلاح می گردد.

ماده ۱۶- انجمن دارای هیئت مدیره ای مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

پیشنهاد ۴- زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در ماده ۱۱ بهمن ماه و فاصله جلسه دوم ۱۵ روز از جلسه اول تعیین شده است.

پیشنهاد می شود به جای بهمن ماه به چهار ماهه اول سال تغییر و فاصله جلسه دوم از جلسه اول به یک ماه تبدیل شود .

ماده ۱۱- مجمع عمومی عادی با رعایت تشریفات مربوطه سالی یکبار در چهارماهه اول هر سال تشکیل خواهد شد . برای رسمیت جلسه حضور نصف به علاوه یک نفر اعضاء پیوسته و جهت تصویب هر موضوعی رای موافق اکثریت اعضاء حاضر ضرورت دارد . در صورتیکه در دعوت نخست تعداد حاضر به حد نصاب نرسید جلسه دوم به فاصله یک ماه تشکیل و با هر تعداد عضو حاضر رسمیت دارد.

مجمع عمومی عادی ممکنست به صورت فوق العاده در هر زمان به غیر از چهار ماه اول سال به تقاضای هیئت مدیره یا بازرس قانونی تشکیل گردد.

 

متنی که به اعضای شرکت کننده در مجمع عمومی داده شد

پیشنهاد هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران به مجمع عمومی فوق العاده انجمن علمی دندان‌پزشکی نوبت دوم ۱۶/ ۰۵/ ۹۳

با توجه به دستور آگهی مجمع فوق مبنی بر تغییر و اصلاح بعضی از مواد اساسنامه و با عنایت به مذاکرات انجام شده در مجمع عمومی عادی سالانه ( نوبت دوم ) مورخ ۱۸/ ۰۲/ ۹۳ انجمن مبنی بر اصلاحات لازم در اساسنامه برای یکسان شدن اساسنامه صنفی و علمی پیشنهاد می گردد.

پیشنهاد ۱ـ در اساسنامه علمی ماده ۱۸ در مورد مدت ماموریت بازرس اختلاف نظر وجود دارد اساسنامه موجود در انجمن و اداره ثبت شرکت‌ها که مهمور به مهر وزارت بهداشت و سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد ماده ۱۸ به شکل ذیل است.

ماده ۱۸:

انجمن دارای یک نفر بازرس علی البدل خواهد بود که هر ……… سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انتخاب خواهد شد.

با توجه به خالی بودن محل نقطه چین تصور اعضاء بر انتخاب بازرس هر یک سال بود.

در اساسنامه ارائه شده توسط آقای موقری به مجمع عمومی سالیانه مورخ ۱۸/ ۰۲/ ۹۳ در سالن اجلاس اساسنامه ای نشان داده شد که فاصله بین هر یک سال به جای نقطه چین عدد ۲ نوشته شده بود.

لذا در جهت یکسان سازی با اساسنامه انجمن صنفی پیشنهاد می شود بطور دقیق بند فوق با تاکید بر یکساله بودن بازرس اصلاح گردد و به جای خالی عدد یک نوشته شود. لذا به شکل ذیل اصلاح می شود.

ماده ۱۸:

انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل خواهد بود که هر یک سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انتخاب خواهد شد.

پیشنهاد ۲ـ پیشنهاد می گردد تبصره ذیل به ماده ۱۵ اساسنامه اضافه شود.

تبصره ۵: هیچکس نمی تواند بیش از دو دوره متوالی، رئیس، نایب رئیس، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد.

پیشنهاد ۳ـ اعضاء هیئت مدیره که هم اکنون با وجود تاکید در مجمع فوق العاده مورخ ۲۵/ ۰۴/ ۸۳ ۹ نفر اصلی و ۳ نفر علی البدل تائید شده بود به علت اینکه اداره ثبت شرکت‌ها از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند لذا ماده ۱۴ اساسنامه که به شکل ذیل می باشد.

ماده ۱۴ـ اعضاء هیئت مدیره مرکب است ( ۵ تا ۷ نفر ) است که ۲ نفر به عنوان عضو علب البدل انتخاب می شود. اعضاء مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر ۲ سال یکبار با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است عضویت در هیئت مدیره افتخاری است.

ماده ۱۴ به شکل ذیل اصلاح می گردد.

ماده ۱۴ـ اعضای هیئت مدیره مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود. اعضاء مذکور در جلسه مجمع عمومی هر ۳ سال یکبار با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است عضویت در هیئت مدیره افتخاری است.

پیشنهاد ۴ـ زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در ماده ۱۲ بند ۱ تصریح نشده است لذا پیشنهاد می گردد تبصره ذیل به ماده ۱۲ بند ۱ اضافه می شود.

تبصره: زمان تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه حداکثر چهار ماه پس از انقضای سال مالی قبل خواهد بود.

پیشنهاد ۵ـ در ماده ۲۱ سال مالی انجمن تصریح نشده است لذا تبصره ذیل به ماده ۲۱ اضافه می شود.

تبصره: سال مالی انجمن بر سال هجری شمسی بوده و از ابتدای سال لغایت پایان اسفند ماه هر سال می باشد.

پیشنهاد ۶ـ تبصره ۲ ماده ۱۵ امضاء اوراق تعهد آور را با رئیس هیئت مدیره و خزانه دار به همراه مهر انجمن تجویز نموده و به شرح ذیل است.

با امضاء اوراق تهعد آور با رئیس هیئت مدیره همراه با امضاء خزانه دار و مهر انجمن و نامه‌های رسمی اداری با امضاء رئیس هیئت مدیره و در غیاب او نائب رئیس خواهد بود.

پیشنهاد می گردد امضاء نائب رئیس نیز برای اوراق تعهد آور مورد قبول واقع شده و تبصره ۲ ماده ۱۵ به شکل ذیل اصلاح گردد.

تبصره ۲: امضاء اوراق مالی و اسناد تجاری تعهد آور با رئیس هیئت مدیره و در غیاب او با امضاء نائب رئیس هیئت مدیره همراه با امضاء خزانه دار و مهر انجمن و اوراق عادی و مکاتبات با امضاء رئیس هیئت مدیره و در غیاب او نائب رئیس خواهد بود.

پیشنهاد ۷ـ به شرح ذیل می باشد:

تبصره ۲ـ ماده ۱۲: ـ مجامع عمومی در اولین جلسه خود یک نفر را از بین اعضاء عنوان رئیس مجمع و دو نفر را به عنوان منشی انتخاب می نماید. جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه یک ماه قبل از تشکیل مجمع از طریق انتشار آگهی در روزنامه و یا عندالزوم دعوت کتبی به اطلاع اعضاء خواهد رسید.

ماده ۱۴ـ به شکل ذیل اصلاح می گردد.

در جهت یکسان سازی با انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران پیشنهاد می شود به یک رئیس، یک منشی و دو ناظر به شکل ذیل نوشته شود:

تبصره ۲ـ ماده ۱۲: ـ مجامع عمومی توسط هیئت رئیسه ای متشکل از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می شوند که با اعلام قبولی نامزدی خود را از بین حاضرین در مجمع انتخاب خواهند شد.

 

هیئت مدیره انجمن علمی دندان‌پزشکی ایران

 

پیشنهاد هیئت مدیره انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران به مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم مورخ ۱۶/ ۰۵/ ۹۳

اعضاء محترم

با توجه به مشکلات مطرح شده به علت تفاوت‌های موجود در اساس نامه انجمن علمی و صنفی و با عنایت به مذاکرات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم مورخ ۱۸/ ۰۲/ ۹۳ مبنی بر انجام اصلاحات لازم برای یکسان شدن اساسنامه‌ها و انعکاس آن به مراجع ذیربط پیشنهادات ذیل تقدیم مجمع می گردد.

پیشنهاد ۱ ـ ماده ۱۹ اساسنامه صنفی تعداد بازرس اصلی را با ۲ نفر و بازرس علی البدل را یک نفر اعلام می دارد که به شرح ذیل است.

ماده ۱۹ مجمع عمومی عادی دو نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد کرد.

پیشنهاد می شود تعداد بازرس اصلی به یک نفر کاهش یابد و ماده ۱۹ به شکل ذیل اصلاح شود.

ماده ۱۹ ـ مجمع عمومی عادی یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

پیشنهاد ۲ـ تبصره ذیل با شماره ۷ به ماده ۱۶ اضافه شود.

تبصره ۷ـ هیچکس نمی تواند بیش از دو دوره متوالی، رئیس، نایب رئیس، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد.

پیشنهاد ۳ـ اعضاء هیئت مدیره که هم اکنون با وجود تاکید در مجمع فوق العاده مورخ ۲۵/ ۰۴/ ۸۳ ۹ نفر اصلی و سه نفر علی البدل تأیید شده بود به علت اینکه مراجع ذیصلاح به علت عدم ثبت این تغییرات در اساسنامه آن را اجرایی نمی دانند اصلاح و تعداد اعضاء به ۹ نفر اصلی و سه نفر علی البدل تبدیل می شود.

ماده ۱۶ـ اساسنامه بدین شرح می باشد انجمن دارای هیئت مدیره ای مرکب از ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

ماده ۱۶ به شکل ذیل اصلاح می گردد.

ماده ۱۶ـ انجمن دارای هیئت مدیره ای مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

پیشنهاد ۴ـ زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در ماده ۱۱ بهمن ماه و فاصله جلسه دوم ۱۵ روز از جلسه تعیین شده است.

پیشنهاد می شود به جای بهمن ماه به چهار ماهه اول سال تغییر و فاصله جلسه اول به یک ماه تبدیل شود.

ماده ۱۱ـ مجمع عادی با رعایت تشریفات مربوطه سالی یکبار در چهار ماهه اول هر سال تشکیل خواهد شد. برای رسمیت جلسه حضور نصف به علاوه یک نفر اعضاء پیوسته و جهت تصویب هر موضوعی رای موافق اکثریت اعضاء حاضر ضرورت دارد. در صورتیکه در دعوت نخست تعداد حاضر به حد نصاب نرسید جلسه دوم به فاصله یک ماه تشکیل و با هر تعداد عضو حاضر رسمیت دارد.

مجمع عمومی عادی ممکنست به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای هیئت یا بازرس یا یک سوم اعضاء تشکیل گردد.

هیئت مدیره انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران

 

گزارشی که در سایت ida_dent.com از برگزاری مجمع عمومی آمد بسیار خوب و بی طرفانه تنظیم شده بود. با تشکر از این همکاران و امانت داری آنان در اطلاع رسانی شفاف، متن گزارش آنان در ادامه خدمتتان تقدیم شده است.

مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم انجمن صنفی و علمی دندان‌پزشکی ایران در تاریخ شانزدهم مرداد سال جاری در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. این مجمع با حضور نمایندگان وزارت کشور و بهداشت و همچنین ۲۶ نفر از اعضای پیوسته انجمن تشکیل گردید.

در شروع این جلسه هیات رئیسه مجمع انجمن که متشکل از آقایان دکتر امیر رضا رکن، دکتر رضا بیات موحد، دکتر نازیلا شهبازی و دکتر علی ناظمی بود، با رای گیری از اعضاء انتخاب شد و بدین ترتیب جلسه رسمیت یافت.

بنابر دستور جلسه اول که اصلاح برخی موارد اساسنامه انجمن علمی بود، با رای گیری از اعضاء تغییراتی به شرح زیر در آن صورت گرفت:

۱-انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل خواهد بود که هر یک سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انتخاب خواهد شد.

۲-تبصره ۵ به ماده ۱۵ اساسنامه اضافه شود: هیچکس نمی‌تواند بیش ا ز ۲ دوره متوالی رئیس، نایب رئیس، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد.

۳- ماده ۱۴ به شکل ذیل اصلاح می‌گردد: اعضای هیئت مدیره مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود. اعضای مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر سه سال یک بار با رای مخفی از میان اعضاء پیوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. عضویت در هیات مدیره افتخاری است.

۴-تبصره ذیل به ماده ۱۲ بند ۱ اضافه می‌شود: زمان تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه حداکثر ۴ ماه پس از انقضاء سال مالی قبل خواهد بود.

۵- تبصره ذیل به ماده ۲۱ اضافه می‌شود: سال مالی انجمن منطبق بر سال هجری شمسی بوده و از ابتدای سال لغایت پایان اسفندماه هر سال می‌باشد

۶-تبصره ۲ ماده ۱۵ به شکل ذیل اصلاح می‌شود: اعضاء اوراق مالی و اسناد تجاری و تعهد آور با رئیس هیات مدیره و در غیاب او با امضاء نایب رئیس هیات مدیره، همراه با امضای خزانه دار و مهر انجمن و اوراق عادی و مکاتبات با امضاء رئیس هیات مدیره و در غیاب او با نایب رئیس خواهد بود.

تبصره ۲ ماده ۱۲ به شکل ذیل اصلاح می‌شود: مجامع عمومی توسط هیات رئیسه‌ای متشکل از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شود که با اعلام قبولی نامزدی خود از بین حاضرین در مجمع انتخاب خواهند شد.

تبصره ۲ ماده ۱۲ به شکل زیر اصلاح می‌شود: مجامع عمومی توسط هیات رئیسه‌ای متشکل از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شود که با اعلام قبولی نامزدی خود را از بین حاضرین در مجمع انتخاب خواهند شد.

پس از پایان مجمع انجمن علمی، مجمع عمومی فوق العاده (نوبت دوم) انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران با دستور جلسه تغییر برخی موارد اساسنامه صنفی شروع شد که پس از رای از اعضای حاضر به شرح زیر تغییر کرد:

ماده ۱۹: مجمع عمومی عادی یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

تبصره ۷ ذیل ماده ۱۶ اضافه شد: هیچکس نمی‌تواند بیش از دو دوره متولی رئیس، نائب رئیس، خزانه دار یا دبیر انجمن باشد. بدیهی است تصدی مسئولیت دیگر در دوره جدید بلا مانع است.

ماده ۱۶: انجمن دارای هیات مدیره‌ای مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

ماده۱۱: مجمع عمومی عادی با رعایت تشریفات مربوطه سالی یک بار در ۴ ماه اول هر سال تشکیل خواهد شد – برای رسمیت جلسه حضور نصف به علاوه یک نفر اعضاء پیوسته و جهت تصویب هر موضوعی رای موافق اکثریت اعضاء حاضر ضرورت دارد. در صورتی که در دعوت نخست تعداد حاضر به حد نصاب نرسد، جلسه دوم به فاصله یک ماه تشکیل و به هر تعداد عضو حاضر رسمیت دارد. مجمع عمومی عادی ممکن است به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای هیات مدیره یا بازرس یا یک سوم اعضاء تشکیل گردد.

دستور جلسه دیگر مجمع عمومی انجمن صنفی انتخاب دو بازرس انجمن بود که پس از معرفی کاندیدا‌ها و رای گیری بین آن‌ها، آقایان دکتر شفیع جعفری با ۲۱ رای، دکتر محمد صادق آخوندی با ۱۴ رای، دکتر کریم لاله ماژین با ۱۱ رای و دکتر جمشید نیکزاد با ۵ رای، به ترتیب بیشترین آرا را از آن خود کردند.

بدین ترتیب دکتر شفیع جعفری به عنوان بازرس اصلی و دکتر محمدصادق آخوندی به عنوان بازرس علی البدل انجمن صنفی دندان‌پزشکی ایران انتخاب شدند.

محض اطلاع

ماده ۱۹ اساس نامه انجمن دندان پزشکی ایران ( انجمن صنفی)

ماده ۱۹: مجمع عمومی عادی دو نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

تنظیم گزارش: ۱۸ مهر ۱۳۹۳

بدون دیدگاه

دیدگاه شما (لطفاً از Internet Explorer استفاده نکنید):

(اطلاعات شما نزد سایت محفوظ خواهد ماند)





*